ვინ არიან ინფლუნსერები და რას ნიშნავს ინფლუენს მარკეტინგი

ბოლო პერიოდში ინტერნეტ სივრცეში, უამრავი ჩვენთვის აქამდე ნაცნობი თუ უცნობი სახე გამოჩნდა, რომლებმაც მიიპყრეს ჩვენი ყურადღება, სხვადასხვა ტიპის შინაარსის ვიდეოებით, რომლებსაც მილიონობით ნახვა აქვს.

ვინ არიან ინფლუენსერები?

ინფლუენსერი არის ადამიანი, რომელსაც აქვს უნარი გავლენა მოახდინოს სხვა ადამიანების ქცევაზე და შექმნას მაქსიმალურად დიდი აუდიტორია.

რამდენიმე ტიპის ინფლუენსერები არსებობენ:

  1. ,,სელებრითი” ინფლუენსერები. ამ კატეგორიას მიეკუთვნება ისეთი ცნობილი ადამიანები, როგორიცაა კარდაშიან-ჯენერები, კრიშტიანო რონალდო და სხვა. მათ მილიონობით გამომწერი ყავთ და 1 სარეკლამო შინაარსის პოსტისთვის $ 250 000 დოლარს იღებენ.
  2. მაკროინფლუენსერები. ცნობილი ადამიანები, რომლებსაც 100 000-დან 1 მილიონამდე გამომწერი ყავთ. მათ ამ შუალედში შეუერთდნენ წარმატებული ონლაინ ექსპერტები (პროფესიონალი გავლენიანი პირები), რომლებმაც შეიძინეს საკუთარი მიმდევრები, მაგალითად ტიმ ფერისი ან სეთ გოდინი.
  3. მიკროინფლუენსერები. მათ 3 000-დან 100 000-მდე მიმდევარი ყავთ და ძირითადად თანამშრომლობენ TRIBE-ში.

TRIBE- ის წინაპირობაა ის, რომ მიკროინფლუენსერები ბევრად უფრო ძლიერები არიან ხშირ შემთხვევაში, ვიდრე ცნობილი ადამიანები, რადგან მათ ყავთ კონკრეტული, შედარებით მცირე აუდიტორია, რომელსაც კარგად იცნობენ, შესაბამისად ბრენდის წარმოჩენისას, გაცილებით მეტი შედეგი შეიძლება, სწორედ მათ მოგიტანონ.

რას ნიშნავს ინფლუენს მარკეტინგი?

ინფლუენსერები ძირითადად იყენებენ ისეთ სოციალურ ქსელებს, როგორიცაა Facebook, Instagram, TikTok და სხვა. ეს არის სოციალური პლატფორმები, რომელიც უამრავ ადამიანს აერთიანებს. შესაბამისად, ეს არის შესანიშნავი გზა და შესაძლებლობა, სხვადასხვა ბრენდებისა თუ კომპანიებისათვის, წარუდგინონ თავიანთი პროდუქცია პოტენციერ მომხმარებლებს. ამიტომ, მარკეტერები ხშირ შემთხვევაში იყენებენ, როგორც სოციალურ მედიას, ასევე ინფლუენსერებს, მომხმარებლის მოსაზიდად.

ინფლუენს მარკეტინგი გულისხმობს ბრენდის თანამშრომლობას ონლაინ ინფლუენსერთან, მისი ერთ-ერთი პროდუქტის ან მომსახურების ბაზაზე.

ინფლუენს მარკეტინგის ადრეული მაგალითი იყო YouTube – ის ცნობილი PewDiePie, რომელიც პარიზის ქვეშ საფრანგეთის კატაკომბებში გადაღებულ საშინელებათა ფილმის შემქმნელებს შეუერთდა და შექმნა ვიდეო სერია, რომელშიც მან კატაკომბებში გამოწვევები განიცადა. ეს იყო სრულყოფილი კონტენტი PewDiePie – ის 27 მილიონი აბონენტისთვის და თითქმის ორმაგი ნახვა მიიღო, ასევე ფილმის ტრეილერმაც.

ეს მარტივი მაგალითია. ადვილი წარმოსადგენია ცნობილი სახეები, რომლებიც თანამშრომლობენ კომპანიასთან პროდუქტის შეთავაზებისთვის – მაშინაც კი, თუ მოედანზე 30 წამიანი სატელევიზიო რეკლამის ნაცვლად, 10 წუთიანი ვიდეოების სერიაა.

ინფლუენციორები, ცნობილი ადამიანებისგან განსხვავებით, ყველგან და ყველანი შეიძლება იყვნენ. რაც მათ გავლენიანად აქცევს, არის ინტერნეტსა და სოციალურ მედიაში დიდი გამოხმაურება. გავლენიანი შეიძლება იყოს პოპულარული მოდის ფოტოგრაფი Instagram – ში, კიბერუსაფრთხოების ბლოგერი, ან მარკეტინგის აღმასრულებელი LinkedIn – ზე. ნებისმიერ ინდუსტრიაში არიან გავლენიანი ადამიანები – თქვენ უბრალოდ უნდა იპოვოთ ისინი. ზოგიერთს ასობით ათასი (თუ არა მილიონი) მიმდევარი ეყოლება. მაგრამ ბევრი უფრო ჩვეულებრივ ხალხს ჰგავს. მათ შეიძლება მხოლოდ 10 000 მიმდევარი ჰყავდეთ, ზოგიერთ შემთხვევაში ნაკლებიც კი. მიუხედავად ამისა, მათ აქვთ გავლენა თავიანთ აუდიტორიაზე და კარგად მუშაობენ ვიწრო სეგმენტში, ანაზღაურება კი შესაბამისი აქვთ.

თუ გიყვართ ადამიანებთან ურთიერთობა და გაქვთ აუდიტორიის მართვის უნარები, ეს პროფესია თქვენთვისაა და თქვენც, კარგი კონტენტის შექმნით, შეგიძლიათ გახდეთ ინფლუენსერი.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *